Brev:
Kost plan
13. marts 2008
Alder:
7 mdr.
Kost plan
Hej Helen
Jeg er lidt i tvivl om kostplan i forhold til min datter. Jeg har en pige (Amalie) fra d. 16 august. Jeg ammede i starten, men endte tilsidste helt med at give flaske pga. for lidt mælk.
Før vi begyndte på skemad, fik hun kun 4 flasker (men store mængder hver gang - mellem 200-300 ml). Hun er en dejlig basse hvor længde og vægt ligger lidt over gennemsnittet. Hun har siden hun var 2 mrd sovet igennem om natten. Nu er vi så begyndt på skemad. Vi har prøvet længe (over 2 måneder), og hun har ikke ville ha det. Nu er det dog begyndt at gå godt! Men jeg er lidt i tvivl om hvordan kostplanen skal se ud i forhold til flasker. Før skemad så det sådan her ud:
Vågnede omkring 8-8.30 tiden
Flaske ved 8.30-9 tiden (knap 300 ml)
Lur fra 11-12(13) tiden
Flaske ved 13 tiden (knap 250 ml)
Lur fra 14-15(16) tiden
Flaske ved 16 tiden (knap 250 ml)
Flaske ved 19 tiden (knap 250 ml)
I seng ved 19.30 tiden og sover til næste morgen (skal dog ha sutten nogle gange)
Nu efter skemad ser det sådan her ud:
-Vågner omkring 7-8 tiden
-Havregrød (hun spiser ikke meget - max 1/2 dl) og flaske (250 ml) ved 8-8.30 tiden ( vi er lige begyndt på havregrød for to dage siden, hun vil godt spise de to første skefuld, men så lukker hun munden i. Jeg har derfor givet hende lidt flaske, så igen et par skefuld til hun ikke vil mere, flaske...og sådan fortsætter vi - er det forkert???? Jeg ved ikke hvad jeg ellers skal gøre, når hun lukker munden i??
-Risgrød m. frugtmos ved 11.30 -12 tiden (her laver jeg grød på 1 dl væske, og hun spiser nogle gange det hele)
-Flaske (200 ml) ved 13-14 tiden)
(nogle gange en flaske igen ved 16 tiden men jeg er i tvivl om den skal helt væk? Hun fik den ikke i går og det gik fint)
-Mos ved 18 tiden (her spiser hun mellem 1/2-1 dl)
-Flaske ved 19-19.30 tiden (250 ml)
..og så i seng....
Jeg hører forskellige ting ang. antallet af måltider. Nogle siger, at de nu skal kunne gå 3-4 timer uden med (det kan amalie sagtens) og derfor få måltider - mens andre siger, at de skal have mange flere. Hvad siger du??
Det var mange informationer og spørgsmål til dig! Håber ikke det er for forvirrende!
Forresten lige et sidste spørgsmål ang. at sidde. Jeg har igen hørt forskellige meninger. Nogle siger at man ikke skal træne at sidde med dem? F.eks. ved hjælp af dyne omkring eller bare sidde ved dem mens de øver sig. De siger at de selv sætter sig op når de er klar til det. Mens andre siger at man gerne må øve lidt med dem. Igen hvad siger du?
Tak! :)
Kærlig hilsen Astrid